Jumaat, 23 Ogos 2013

Permintaan Dari Hati

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Bila kita rindu apa yang kita akan buat pada pasangan kita? Kita akan berteriak melalui khidmat pesanan ringkas dengan memajukan kata -kata seperti...

salam, tengah buat apa itu?

salam, kita hantar masage pada pasangan kita dengan mengatakan anak kita tengah buat apa itu?

salam, dah makan ker belum?


Oh tidak, sebaliknya pasangan anda ingin sekali anda bertanyakan akan kesihantannya apa lagi tika itu anda dan dia dalam jarak yang jauh. Kalau kata dekat apatah lagikan...


Kemudian bertanyakan pula bagaimana hari-hari yang di laluinya. Ia mungkin pasangan anda seorang suri rumah tangga anda berfikir hari yang di lalui tetap sama tapi adakah anda tahu dia ada sebarang masalah yang masih belum dia mampu luahkan pada anda...

Seandainya dia berkerjaya pula bagaimana? Sudah semestinya ada sesuatu perkara yang amat merumitkan kehidupan. Mungkin suasana persekitaran perjabatnya, situasi tegang dia dengan pelanggang barangkali siapa tahukan. Pendek kata segala kemungkinan boleh berlaku..


Sekiranya anda pulang dari jauh belikanlah sesuatu yang di sukainya. Andai kata anda tidak cukup memenuhi apa yang di harapkan memadai anda memeluk pasangan anda seerat yang boleh. Kucuplah dia dan cuba tenteramkan hati dia. Barangkali dakapan anda sedikit sebanyak mampu mengurangkan tekanan yang dia alami.


Cukup!
Inginkan lebih lagi panduan untuk mengelakkan perceraian berlaku dalam mahligai anda dan ketahui sebagainya bolehlah ke laman ini cinta pautlah padaku kembali


15 ulasan:

Ema Johari berkata...

salam suri, minggu depan terpaksa tinggalkan anak-anak dan suami seminggu...pasti kerinduan pada mereka sangat-sangat tinggi..

Joe berkata...

Kenape blog yang satu lagi tue tak dapat bukak ek?

Kena virus je..

Myra Jay berkata...

Klau praktis mesti akan 'lebih hangat' :)

Kesuma Angsana berkata...

info & tip menarik ni, tq share yer !

blackrosehunter berkata...

bagus tips ni untuk yang dah berumah tangga.. :)

Norasikin berkata...

Dah biasa tinggalkan keluarga. Paling lama sebulan

encikarman berkata...

wow.. jgn tinggal lama2 ooo... bahaya

Suri™ berkata...

wsalam
rindu blh skype..blh call rindu sekejap jer kan..kan..

suri berkata...

joe
down sebab virus hosting masih tak dpt nak setelkan lgi

selembut kasih berkata...

myra
ia itu lebih manis macam labah mendapat madu heeee

Suri™ berkata...

ka
sama2 kembali

selembut kasih berkata...

utk dah kwin baki mana yang perlu kalau nak putus pikir baik2...mana perlu di baiki baiki seblum pasangan berlaku curang pd yg lain..

selembut kasih berkata...

nora
seba tugas guru mmg ada sahaja kerja kuar..krusus bagai hee..jadi kena akur..klu tak sapa nk bantu suami dan sara ank2 sekolahkan heee

sungguh murni usaha itu

Hafizul berkata...

Ada masalah bawak berbincang..jangan pendam kan..walaupun kdang kala pendam itu lebih membahagiakan..haha

selembut kasih berkata...

hafizul..
saya tak suka.suka ckp3 depan jerk..tapi kasar kau aku blh haaaa