Isnin, 1 Ogos 2011

Ramadhan 2011 Tanpa Cahaya Cinta & Rindu

Salam ramadhan untuk semua..

Awal ramadhan rasanya pasti banyak dugaan yang bakal menjelma pada kita. Hanya kesabaran wajar menjadi banteng takala amarah mula menguasai diri..


Ramadhan kali ini terasa sedikit sepi tanpa blog cahayacinta.com namun bait-bait penulisan harus di teruskan walaupun hampir padam sedikit demi sedikit..

Pagi tadi bangun sahur seawal jam 4.30 pagi terasa mamai seketika.Selalu Suri akan bangun dari pembaringan paling tidak pun sekadar minum seteguk dua air bagi membasahkan anak tekak ataupun membancuhkan susu untuk anak. Alhamdulillah setelah pasang niat maka makanlah apa sahaja yang terhidang atas meja.


Takala isi perut sudah kekeyangan Suri berehat seketika..Tiba-tiba terkenangkan orang yang jauh di dasar mata hee. Teringat masa Suri kecik-kecik mak selalu banguna awal-awal siapkan menu bersahur. Cerek didapur menjerit meminta tolong..yang Suri pula duduk depan makanan sambil bawak bantal busuk nolongnya tidak hee..

Alahai..
Rindunya masakan mak..Boleh tak mak duduk kat sini sebulan heee. Rindu pula..tak lama lagi mak dan ayah nak ke tanah suci pasti hatiku akan mencengkan rindu di kalbu..

Erk.kat sini ada siapa2 yang sedang dilamun rindu ker? jom share..

24 ulasan:

mancai berkata...

salam ramadhan dan selamat berpuasa.. oh cerita bab rindu2an memang banyak perkara sedang dirindu ni... huhuhuhu...

wazy berkata...

selamat berpuasa

MDHAFiZ.NET berkata...

waduh... kapan ya cahayacinta nya ok kak suri?? ehehe...
terasa pelik pulak komen kt sini...susah...
tapi tak apa.. dirimu tetap jua dirimu..aku tetap aku.. ehehe..

Salam Ramadhan al-Mubarak ya.. :)

Nik Thoha berkata...

Selamat berpuasa kepada kak suri dan keluarga..semoga sentiasa murah rezeki di bulan ramadhan ini.

adamfaiz berkata...

Oooo sini rupanya Suri!! Selamat berpuasa

Norasikin berkata...

Selamat berpuasa suri. Moga mendapat keredhaan Allah. Saya memang tgh rindu gak ni. Rindu nak komen kat cahayacinta. komen kat sini tak best. Hwaaaa!

Mekar berkata...

Salam ramadhan suri.
Ingat Mekar lagi tak? hehe..lama tak jenguk suri. Indahnya bila teringat zaman kanak2/remaja bila berpuasa bersama ibubapa dan adik beradik. meriah sekali kan

Wan85 berkata...

http://wanwidget.com
teringat masakkan emak jauh disana, mungkin sebelum habis puasa nak balik kampung untuk menikmati juadah buka puasa sama sama.

zulkbo berkata...

salam..
Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan..
selamat menyambutnya dengan ceria..
selamat berpuasa..moga tabah dalam menjalani liku hidup..

Pelangi cinta berkata...

mancai
rindu nak berbuka sama keluarga ker bro heee..

Pelangi cinta berkata...

wazy
selamat berpuasa jua

Pelangi cinta berkata...

mdhafiz.net
entahlah bro lagi lama rasa blh jadi gila tahu tak?

sedih campur duka ni sahabat mdhafiz..

Pelangi cinta berkata...

nik thoha
terima kasih atas ucapan nik tu suka mendegarnya...

harap nik thoha begitu jua ;)

Pelangi cinta berkata...

adam faiz
pandai2 akhirnya jumpa juga suri kat sini hee..

menyorok diri akhirnay ketemu jua erm....

Pelangi cinta berkata...

kak nora
cahaya cinta dah lama lari nak kejar balik tak dapat..moga sembuh cintaku nan satu itu huhu...

pasal apa koemn kt sini tak best?sb semua org blh komen sini ma hee.....

Pelangi cinta berkata...

mekar
sure suri ingat nama kak mekar dalam deretan senaraib bloger yg kebanayakan blog suri sslu singgah..mana blh lupe heee..

zaman yang tak akan berulang kembali..di imbas mmg meguntum jiwa

Pelangi cinta berkata...

wan85
masakan ibu mmg tak akan mudha lupa.pi mana pun akan terkenagngakn air tangannya...

tak der perencah kecualui rencah kasih sayang tu mmg ada umph!!

Pelangi cinta berkata...

zul
selamat berpuasa bro..

indah puasa jika kita dpt makan dan berbuka sama2 kluga kan..kan..

bEe berkata...

Apa jadi dgn cahaya cinta suri???? Ehemmmm

akubiomed berkata...

Bila hendak blog CahayaCinta bertukar ke hosting baru?

akubiomed berkata...

Selamat mengerjakan ibadah Puasa. Sejak blog CahayaCinta terasa kekurangan pemiliknya menyerang komen-komen blog sahabat blogger :-)

Yastro berkata...

Salam Ramadhan suri...dan selamat menyambut puasa, semoga kali ni lebih bererti dr yg sebelumnya...

Ali ridha berkata...

makan je la apa yang ada.janji dapat kita isi perut semasa sahur.

hafizmd berkata...

lama benar dah rasanya blog CC tu 'hilang'

mmg ada rase kureng arena blogging kita..

suri, sekaran camne ngn blog CC ek? harap dapat dikembalikan spt biasa..ameen

salam ramadhan :D