Selasa, 20 Ogos 2013

Chelsea vs MU

Bismillahir Rohmaanir Rohim & Assalamualaikum buat sahabatku.

Aku tunggu dia dari jam 9 malam sehingga jam 4 pagi. Padahal dalam hati aku tahu dia tgok bola. Usai jam 4.30 pagi aku bangit dari tidur untuk bangun sahur..

Kerik..pintu gelongsor di buka.. maklumlah pintu gelongsor rumah kami sudah rosak..bunyi nyeri besi bergesel mula memecah kesunyian pagi..

DIA:  Awak buat apa? esok awak puasa eh?

AKU: Saya tengah tengok bola abang  chelsea lawan MU. (dalam hati geram dia tengok bola pulangnya lewat malem huhu)

Bukan saya tak bagitahu ke semalam (yang aku sedang puasa 6 syawal)..aku mematikan kunyahan gandum oat dalam mulut..

DIA: Awak marahkan abang eh?

AKU: Eh taklah.. saya cuma ada berita baik sahaja..menyambung minum air milo campur oat sambil mata menjeling respon ayat yang seterusnya dari dia..




DIA: Apa dia ?

AKU: Haa..akhirnya dia membalas dengan jawapan ingin tahu..(padahal dalam hati nak kenakan dia..) masa saya tengok bola tadi chelsea kalah, team MU menang!

DIA: Terkejut dan membulatkan 2 bebola matanya. (tahu aku sedang perli dia)

AKU: Tahu pasukan kesukaan dia  chelsea aku MU..memang di rumah kami tak ada piring kelabu astro tu..jadi agak mustahil aku tonton bola kt dalam rumah kami. Andai aku marah pasti aku akan kenakan dia balik. yang pasti marah pastu dia akan gila2 tengok bola balik argh...




14 ulasan:

ayu jamal berkata...

Tahun pertama kahwin duu, my hubby pun macam ni, gila2 tengok bola, tapi tiap kali dia cerita pasal bola saya tak pernah layan, sebab tak minat dan tak faham..angguk angguk camtu je..heheh maybe dia boring..sekang tak ada dah dia nak bangun dan berjaga pasal bola...selamat heheh

Suri™ berkata...

hee..ini mood tengah lalok mangantuk 2 hari tak tdo jadi saya berikan dia lawak bikin hati dia geram.asam garam rumahtangga apa ada hadapkan sahaja dh itu minatnya heee

hainom OKje berkata...

Nasiblah dia OKje bukn penggemar tegar bolasepak Suri hehe

Hafizul berkata...

Mujurlah saya tak buat hal tengok bola mcm ni..kalau tak asyik kena perli aje..hahaha

daddydee berkata...

kalau bini saya memang masak saya kena belasah...hehehehe

encikarman berkata...

layan je bola, best tuh sekali sekala

Ema Johari berkata...

kalau yg minat bola sanggup berjaga..mujur kami suami isteri tak minat...

cahaya berkata...

hainom
dah sepupu sepapat sepapan dia minat sy redha je.asla tahu jaln umh dan kwn2 dia dah cukup ok wealau dlm hati risau weh,,,

ahaks..

cahaya berkata...

hafizul.
kena perl tak per jgn isteri bising2 kt suami pgi buta mmg llki tak sukakan ..sabar kena kuat

cahaya berkata...

daddydee
belasah byk jawapan tu heeee :)

cahaya berkata...

encikkarman
sesekli saya layan tapi tka selalu sb tak minat tapi bolehlah.. :)

cahaya berkata...

ema.
untung klu llki tka minat.kalau saya tegar sahaja.sesekli bising pastu diam juga tapi epl ke apa saya tahu time bila kadi tka risau hee..

Ismail N berkata...

Man Utd Man Utd... undi Man Utd :D he he..

cahaya berkata...

ismail N
yeah itu sudah mesti nyerr