Rabu, 7 September 2011

Pagi-Pagi Majlis Perbandaran Sudah Ada Part I

Hari rabu 7/9/2011

Ibu tergesa-gesa didapur, ayah pula leka dalam meneguk air kopi air tangan ibu.. Masa ibu keluarkan barang-barang iaitu botol susu ayong, beg tangan di atas almari kasut, letak bekal berderet semua diletakkan satu susunan yang teratur.

Hidung ibu tinggi menggunung..
Namun fikir mungkin ayah buang sampah nih. Lalu Ibu lihat ayong menyapu sesuatu.

Nur Ummu Umairah!!!
Sapu apa tu nak? teriak ibu pagi tu dari ruang tamu. Sah-sah ibu tidak memakai cermin mata sebab bukannya bawa kereta ke tempat kerja huhu.. Dari jauh ibu datang sudah bising-bising..

Lalu segera mendapatkan anak dan marah. Kata ibu itu bukan sampah sayang..

Aduh geram hati ibu tidak terkata si anak buat muka dek jer... seolah-olah tak der apa yang berlaku.

Korang rasa Umairah tu sapu apa? ?

18 ulasan:

dnoBiz berkata...

heheh dia sapu put put ke hehehe

cahaya berkata...

DnoBiz
put-put? apa tu bro?

nizamghazi berkata...

Sapu apa ye?
sapu mknn kot :)

adamfaiz berkata...

sapu duit?

adele berkata...

sapu apa?? sapu bukan sampah lah :D

zulkbo berkata...

salam..
sapu minyak angin kut?
sebab ibu dah mula nak
naik angin tu..?he he..

Bayu Kenangan berkata...

rajinya dia.... bukan sampah pun dia nak sapu juga. dia sapu angin ke?

cahaya berkata...

Nizam
kalau laksa dia sapu le kuahnya smpi habis...

cahaya berkata...

adamfaiz
tak duit raya dah banyak heeee

cahaya berkata...

dila
ha...sabar jelahkan...

cahaya berkata...

zul
mengamuk sb tak pernah2 rajin pepagi buta huu

cahaya berkata...

bayu kenangan
sapu angin huhu..angin kat tas tak sempt sapu angin kat lantai nak sapu juga heee

Ali ridha berkata...

sapu sampul duit raya kot?

cahaya berkata...

ali ridha..
erm...ye ker?

bEe berkata...

Sapu poo poo hehehehe
Wakakaka

Bijak anak zaman skang

Norasikin berkata...

Anak suri sapu brg2 ayah yg bersepah tu. Tak senonoh la ayah ni. Nak keje brg2 terabo

cahaya berkata...

BEE
poo..poo dia ke kak?

cahaya berkata...

kak nora
macam2 terabur beg ada kt sini huu