Rabu, 6 Julai 2011

Transformasi KurusTanpa Ubat

Hai semua..

Harini tidak mahu bercerita panjang cuma ingin bagi tips kurus sahaja pada sesiapa yang ingin berdiet secara sihat tanpa makan ubat atau suplemen heee..

Bicara pada atas nama Aizat Amdan pastinya semua orang mengenali beliau dengan salah satu lagu yang amat Suri minati nyanyian Sungai Lui, Lagu Kita

Mencuba menyelongkar apakah rahsia beliau kelihatan kurus dia hanya melakukan senaman lebih kurang 35 minit setiap hari, mengunjungi gym dua kali seminggu, mengambil nasi hanya sekali seminggu, lebihkan makan makanan berasaskan organik dan berserat seperti sayur-sayuran.

Namun setelah malam tadi meliaht dia di skrin tv3 slot Fuhh dia memberitahu pada umum dan Facebooknya anda hanya perlu melakukan senaman selama 30 minit sehari jangan mengelat katanya dan JANGAN makan nasi.

Hasil dari diet tersebut Aizat berjaya menurunkan berat badannya dari 112 kg ke 88 kg.

--------------------..

Siapa yang tidak kenal dengan susuk tubuh yang manis ini Nik Sayyidah Fatiha Yazid a.k.a Mek Salam Pantai Timur.

Mek berjaya menurunkan berat badan beliau dari 103 kilogram ke 59 kilogram hanya dalam masa 8 bulan. Menerusi temuramah akhbar Utusan ke atas Mek (bertarikh 23 Januari 2008),
rahsia transformasi mek adalah seperti berikut:

“Saya tak makan nasi, daging, ayam, benda-benda yang manis dan juga bergula. Dah lapan bulan saya tak makan nasi.”

“Setiap hari sarapan cuma sebiji epal hijau dan secawan kopi. Tengah hari tak makan dan petang sikit baru makan mihun atau kuetiau tomyam. Saya juga banyakkan minum air mineral sekurang-kurangnya empat botol kecil sehari dan minum teh herba yang mama buat.”

“Setiap hari saya akan bersenam selama dua jam iaitu dengan berlari atas threadmill. Kalau balik ke Kelantan, saya ikut kelas aerobik yang mama buat. Mama saya guru aerobik.”

Ditanya adakah mek pernah mengambil ubat-ubatan untuk kurus, beliau menjawab “Saya tak percaya ada ubat boleh kurus. Kalau tak, dah lama saya kurus”


Sumber:http://sususejat.com & google


Amacam ada berani ;)

25 ulasan:

tengkorakemas berkata...

dah lama tak lari atas treadmill he..

cahaya berkata...

TE
best ke lari atas tu..nak bli mmg mahal.. nak pi gim mestia da wang heeee

wrizuan[dot]net berkata...

semua boleh jika betul2 berdislpin.....jangan pulak latihan sikit makan bertimbun...hihihhi..

tengkorakemas berkata...

hehe sokong bro wrizuan

dah training banyak2 lepas tu makan banyak dan tido, sama je hasilnya hehe

disiplin tu penting

tengkorakemas berkata...

@cahaya

best kak hee rasa mcm lari jalan betul

Dulu Lain Sekarang Lain berkata...

Aizat.. transform.. he he.. Macam tarnsformer lak...

Dulu Lain Sekarang Lain berkata...

kawe nak transformasi gak Suri ke tegap perkasa tetapi hati kata mau, body kata boleh blah... :D

nizamghazi berkata...

Mek mmg sy respect, dia dpt kuruskan badan dan hasilkan mmpunyai body yg sgt mantop.

akubiomed berkata...

Suri dah mantop apa lagi yang hendak dikuruskan lagi nanti terkena Anorexia lagi haru

titan berkata...

hoho..nak kena lari semula nih..hehe

Norasikin berkata...

Pernah gak cuba tak makan nasi. Sehari je tahan. Bukan tak tahan lapar tp nak kerja tak de tenaga. nak angkat periuk belanga pun tak larat. paling teruk, nak berfikir pun tak boleh. Pastu tengok anak makan, bkn main selera lagi. dugaan banyak betul

Wan85 berkata...

http://wanwidget.com
ada kawan lagi cepat dia kurus, sebulan jer. rahsianya hanya tukarkan beras biasa yg kita makan dengan beras faiza herbaponi, sebab beras tu sgt kurang kanji maka secara otomatik jadi kurus dan sihat

cahaya berkata...

wrizuan
tu mmg sush nak kurus harapan mmpi jenin lah bgtu heee

cahaya berkata...

TE
tring mkn tdo mmg naik tapi bukan turun aduh....

baik mkn teros tak yah diet heeee

cahaya berkata...

DLSK
Mmg selut dgn dua org artis kita ni badan up teros kurus fuh mmg patoto amik ni slalah satu cth baik utk diri nak kurus..

cahaya berkata...

DLSK
Asal makan yg berkhasiat, minum air kosng,senam jgn mkn nsi Insyalah blh turun sikit2

kata org blum cuba blm tahu..

cahaya berkata...

nizam
saya terkejut tgok dia bgtu..mmg menakjubkan..

bila kurus org suka, suka sb lawa tapi pandai jaga badan..jauh dari sakit2 merbahaya

cahaya berkata...

akubiomed
hee..tak der kaitan bro ni saja bt entri ni.sb dalam blog cahayacinta.com kan ke ada entri kesihatan heee...

blj jer diat bro tapi jgn mkn nsi mana tahu blh kurus tapi kata org makan masa le..

cahaya berkata...

titan
saya rindu utk sesi larian dulu renats desa dpt no 3 pusing dari sek ke satu2 kampung heee

tehr berkata...

senaman tiap petang
tiap hari makan dua tiga jenis nasi
hehe

cahaya berkata...

kak nora
kalu tak makan 3 hari ok kot..tapi kena lauk kegemaran tak mkn nasi susuh gak hiiiii

cahaya berkata...

wan
sure beras tu mahal kan..hee...satu menua diat yg bagus juga tu :)

cahaya berkata...

tehr
nasi oh nasi kita kena minum air byk2 le..heee...

senam minum air..sure cpt lemak dlm badn kita di bako...

MEKAR berkata...

mek tu skrg dah berisi balik. dulu masa dia nak kawin tu yg jadi slim kejap

cahaya berkata...

mekar
hati senang tu hee...