Khamis, 7 Julai 2011

Ayong Kurik T !!!

6/7/2011
Saat kain kapas bakal di hantar ke tukang jahit hati ibu sudah berbunga bahagian. Mula-mula ibu yang ukur pas tu ayong hee.. Apalagi saat ayong di ukur dia diam berdiri sahaja. Bila pengasuhnya datang iaitu umi dia mula gelisah tak duduk diam hee. Ibu pula pegang ayong.

Tukang jahit kata baju ayong dia ambil upah rm7 manakala baju ibu rm23 kot. Dalam rm 35 cam tu le dicas untuk dua sepasang baju kurung kami. Selepas itu ibu sempat pula cakap dengan pengasuh tu nak tempah sepasang lagi sebab murah dan yang kedua baju tu untuk dipakai masa raya kat melaka pula heee...

Makan malam
Kami pergi ke kedai Ramly mee rebus. Ibu oder mie rebus ayah pun ikut sekali. Ibu pesan air tembikai ayong pulak belasah air tembikai ibu sampai kering huhu..


Dalam kereta
Ayong poootttt secara diam-diam dah le dalam kereta ayah pasang penghawa dingin. Ibu yang dekat dapat bau dulu ceh...

Dalam rumah pun begitu. Ayah cakap ayong berak. Bila ibu cek tengok tak der pun. Bila ayah leka buat keje pejabat, ibu leka surf internet ayah mengamuk sebab ayong main taik dia..

Dia..
Kurik taik dalam pempes dia pastu dia lukis-lukis kat mamar lantai rumah AdOiiii!!

Ibu geram menahan ketawa. Dia boleh tersenyum..

Lalu satu rumah ketawa..

Aktiviti melukis kat dinding..sofa dibuat tanpa jemu..


Copy entri ni dalam blog ayong nghee...

26 ulasan:

Siti Nurhayati Dollah berkata...

Alahai ayong, melukis lah pulak ya. Hehe. Sabar je lah.

*Mesti cute ayong pakai baju kurung nanti.

redfar berkata...

Siapakah ayong? Hehe..
Ikut perangai sape ni?

hafizmd berkata...

as salam,
alahai...siap korek2 lukis ni...kreatif dan inovatif betullah :D

mancai berkata...

suri sebut mee rebus teringin nak makan mee rebus power kat kinrara ni... huhuhu

Esempoi berkata...

ayong? kak yong? hehe

MDHAFiZ.NET berkata...

uihhh... gelinya..main **** ahaha... :)

dnoBiz berkata...

kreatif tahap tinggi tu hahaha :D

titan berkata...

hoho..itu sudah lebihhh maa..

tengkorakemas berkata...

masterpiece tu :D

ayong lukis anime apa tu hehe

tehr berkata...

dah jadi alat tulis la pulak
huhu

sabar je, suri

Norasikin berkata...

Selekeh la. Saya tgh masak ni, terbayang2 pulak

Dulu Lain Sekarang Lain berkata...

Ayong sedang training tu. Silap2 boleh jadi Da Vinci ehhh..

Yastro berkata...

Isk...isk....beso sok ayong leh jadi pelukis handalan nihh...

cahaya berkata...

yati
melukis dah terlebih alat tulis nih

nnti raya suri akan masukkan pic kat blog yah heeee

cahaya berkata...

redfar
entah haa..gara2 kreatif tggi nie

cahaya berkata...

salam
hafiz bgtulah kisahnya...heee..

cahaya berkata...

mancai...
yah klu sebut mesti terliur..mana sedap tu kedai le kita serbu heeee

cahaya berkata...

dnobiz
haa..jangan tak tahu bro ni le katanya berpikir luar kotak ;)

thnks bro sb sudi dtg cini heeeee

cahaya berkata...

titan
dah terlebih nak tarik balik tak blh...

cahaya berkata...

TE
akan datang baru masuk kelas lukisan 3D nak jadi jam TE lukis poster bagai heeee

cahaya berkata...

tehr
dah ada pen,pensil, lain pulak dia cari akalnya..

cahaya berkata...

kak nora
secolik rasa..seindah perasa haaa
..

jgn marah kakak ni diary anak saya..

cahaya berkata...

bro ismaial
blh2.jadi juga sapa yang dapat jangkakan kelak...heeee

jadi pelukis skrg blh jadi kerjaya dan kaya gak hoo.amin ;)

cahaya berkata...

yas
pelukis cilik heee

nizamghazi berkata...

Comel cerita ayong ni :)

cahaya berkata...

nizam..
adeh saya malu buat hati terusik senyum