Selasa, 12 Julai 2011

4 Cara Mudah Membakar Lemak Dalam Badan

Pertemuan dengan rakan sekolah banyak meminta Suri cara-cara mudah membakar lemak dalam aktiviti senaman badan. Ikutkan petua sudah di beri pada posting yang lepas. Kali ini Suri bawakan senaman yang paling mudah bagi membenteras lemak.

Pelbagai aktiviti boleh dilakukan mengikut keselesaan ataupun kemampuan anda semua. Bagi yang berkemampuan mungkin ke gym sering menjadi pilihan hati, yang tak boleh lari dari keluarga pula mungkin lebih selesa dan menjimatkan wang jika aktiviti tersebut dilakukan dirumah atau bersama anak-anak.

Apapun pilihan dan kemahuan tetap di tangan anda. Pilihlah yang mana sesuai dan buatlah dengan hati yang gembira tanpa rasa tertekan.


Jumping Jacks

Melompat bicu biasanya dikenali sebagai kelas menjalankan pendidikan sekolah rendah fizikal, tetapi mereka amat berkesan. Latihan ini akan membantu menaikkan kadar degupan jantung anda semasa membuat kerja otot seluruh badan. Melompat bicu bukan sahaja membantu anda mencapai matlamat penurunan berat badan anda, tetapi juga membantu meningkatkan tahap ketahanan anda.

Berdiri dengan kaki anda bersama-sama dan tangan anda ke bawah di sisi anda. Jump kaki anda daripada yang lebih luas daripada lebar bahu selain dan membawa tangan anda overhed. Segera melompat kaki anda kembali bersama-sama dan membawa tangan anda turun kembali ke kedudukan bermula. Ini adalah salah satu penuh jumping jack. Lakukan senaman ini secara berterusan selama satu minit.

Cardio Kickboxing
Jika anda bukan peminat tinju tradisional, kelas cardio Kickboxing mungkin hanya untuk anda. Format senaman ini akan mempunyai anda menendang, menumbuk, melompat dan berlari semuanya dalam satu senaman. Menurut Majlis Amerika pada Latihan, satu jam Kickboxing terbakar sehingga 450 kalori


Dance Class
Kelas tarian adalah cara yang menyeronokkan untuk menggabungkan aktiviti kardiovaskular ke dalam gaya hidup anda. Hip-hop dan salsa antara bentuk biasa tarian di mana anda belajar bergerak sejuk sambil bekerja ke arah penurunan berat badan. Aerobik kelas tarian hip-hop akan menggabungkan isolations otot dan koreografi untuk campuran hebat tarian dan kecergasan. Tarian zumba juga berasaskan tarian kelas sukan yang baik yang akan anda membakar kalori dan bekerja sehingga peluh.

11 ulasan:

LiFe KaMi berkata...

bagus ni kalau diamalkan,
tak payah buat kat luar rumah dalam rumah pn boleh,
disamping bole ramping kita pun akan lebih sihat..:)

Unknown berkata...

Hehehe...baca tajuk jer dh teringat kat citer mak limah....
"kite bako ajerr" hehehe

zulkbo berkata...

salam..
alahai sibuk la pulak..
perutku semakin berlemak
nih..he he

ohcikgu berkata...

masuk kelas tinju. Memang confirm hilang lemakk. hehe..

Norasikin berkata...

Nape asyik ajak bersenam je ni Suri? Bila nk ajak makan2 atau jalam2 pulak?

maza berkata...

Uiks.. sudah pindah sini rupanya.. tak bagi tau pun.. hahaha

maza pilih senaman lompat katak dgn lompat tikam aje volleh?

hehehehe

ChipCoklat berkata...

hahaha...kalo chip la..cara bersenam paling enjoy adalah..buka lagu rancak2 lepas tu menari.. haaaa.. chip selalu buat tu.. tp kan.. kalo tyme orag xde la.. kalo org nampakk.. cnfirm gelak guling2 tgk chip menari..hahaha

Sobri Mansor berkata...

Bila dilihat dari entri-entri yang lepas dan entri yang terkini di blog ini, nampak macam suri nak plan untuk kuruskan badan. hehehe... risau sebab berat badan dah naik ker? hehehehe

tehr berkata...

dance class je yang belum pernah dicuba

kalau buat dengan pelajar kat sekolah, boleh gak ni
hehe

nizamghazi berkata...

Cara yg baik untuk diamalkan.
Tpi kan, sy pulak pikir cara nk menambahkan lemak badan.

Bdan x ckup tuff ;p

bEe berkata...

Aisehhhh
Lemak oowwhhh lemak...

Di mana2 ada lemak yg melekat kini

Sedihnyerr... Nak bersenam pun sekali sekala jek kdg2.. huhuhu