Sabtu, 26 Jun 2010

Bola - Bola comel

Selesai solat magrib Love baca buku di bilik bacaan. Took..took..terdengar ketukan dari along. Took..took masih kedengaran ketukan pintu yang kuat dari luar.

haa..dengar suara along..pastu dia cakap apa entag Love pun tak pasti..hehe..sambil-sambil tu dia took..took pintu..huhu..cah..maca..ahh..cahh.aahha..ma, ma,ma..katanyer..

Love dengan segera membukakan pintu itu untuk dia. Love sambung baca majalah dia pulak cibuk nak menarik majalah tersebut..Hurm bila tak dapat habis semua barang dalam bilik tu dia selerakkan..adeh...

Bila Love dah selesai baca terus Love ke dapur. Along, Love bawa dia ke bilik sebelah. blik nombor 2. Sebab kat situ ada permainan dia. Dan memang tu bilik dia pun.

Masa Love kat dapur dia pok..pet dalam bilik dia sorang-sorang. Terus melulu kepada Love seakan ingin memberitahu sesuatu pada Love.

Ha, apa dia..rupanya dia hanya tunjuk alat mainan dia jer..huhu..tapi kasihan pula Love tengok dia main sorang-sorang tak ada kawan. Lalu Love temankan dia bermain untuk seketika waktu.

Kami main baling-baling bola kat dinding. Bola tu kecil, bentuk macam bola rondes. Jenis yang lembut dipegang. Love baling bola tu kat dinding..dia ketawa berdekah-dekah..begitulah mesranya kami berdua..hehehe..

Tika along senyum hati ibu turut merasa gembira. Dalam hati ibu berkata andai ada rezeki ibu nak hamil buat kesekian kalinya. Ibu dan ayah akan berusaha. Namun segala ketentuan hanya Allah yang dapat melaksanakan dengan keizinannyer. Amin.

Along doakan ibu hamil lagi ya..hehee Amin.  Ibu tetap akan sayang pada kamu hingga ke akhir hayat ibu..

Tiada ulasan: