Khamis, 21 Mei 2015

Hamil 32 Minggu 7 Bulan, cucuk ambil darah 4 Kali

As salam..

ALHAMDULILLAH. Hamil 32 Minggu 7 Bulan, cucuk ambil darah 4 Kali huhu..Minggu sungguh mencabar kataku..Tapi dalam kepenatan rela diri juga demi bayi dalam rahimku ini..

Homemade cara buat jubah kembang payung ke jubah princess cut

Mudah Buat Jubah Pola Kembang Payung, A Cut Moden, Empire Cut


Ya. Kali pertama usia kandungan 4 bulan lebih aku kena minum air gula pertama kalinya. Bacaan pertama dan kedua keputusannya lepas makna clear. Happy tidak terkata hee..

Tapi untuk minum air gula kali ke dua untuk usia kandungan masuk 30 minggu ini bacaan pertama ok tapi bacaan selepas itu gagal. Sebelum kejadian berat aku naik mendadak dalam 4kg gitu huhu... Maka episod cucuk darah dekat jari 4 kali bermula..




Wajib puasa jam 10.00 malam..
Jam 8 pagi cucuk darah yang pertama klinik pasir putih keputusan normal ;)
Jam 12 tengahari cucuk darah yang kedua klinik pasir putih keputusan normal ;)
Jam 5 petang cucuk darah yang ketiga farmasi keputusannya darah aku kurang ( hb rendah )gula haaa..
Jam 9 malam cucuk darah yang keempat farmasi  keputusannya darah aku kurang ( hb rendah ke kurang gula haaa..

* HB aku rendah makna bacaan aku dalam 3.5 & 3.6 sahaja

Hamil 32 Minggu 7 Bulan, cucuk ambil darah 4 Kali ...Ok fine aku kecut perut kau haa..tapi aku ada catat kat belakang buku merah cucuk darah masa jam 8pg dan 12 tengahar memang cun, tapi aku tak pasti hb kurang pula tak der catat  pula kesan ia sebagai bahaya ke apa huhu.. cuma kat gambar rajah kata..

3.9-55. mmol  Normal
5.6-6.9 mmol Risiko untuk dapat diabetes
7.0 mmol ke atas Diabetes

Cuma kena lebih makan sumber ada darah dan sedikti gula jelah kot. budak kat farmasi kata nanti doktor mesti bising.. 

Kelas Cuti Sekolah Jahit Baju Kurung Tradisional, Jahit Baju Kurung Moden, Jahit Baju Kurung Riau Pahang, Jahit Baju Melayu Seluar Dan Jahit Pelbagai Jubah A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut Dan Pelum


Aku..kata dalam hati diam..diam sudahlah haa..esok jumpa doc. Sayang kasih selamat hee..doc tak ada jadi jururawat tengok dna kata bacaan aku ok jer. tak der nak risaukan sangat erk..sikit aku tak kena marah hee..tapi aku mesti hati2.

Korang tahu tak pas habis cucuk darah dekat jari tu habis semua makanan aku tibai hee.makna dari aku makan roti gandun dengan air kosong aku balas dendam balik cari nasi, sayur, ikan dan telur malam aku makan sungguh-sungguh sebab kesian dekat baby dalam perut ni hb rendah punya pasal pastu aku minum sikit air manis.

Pakej Lengkap Cara Buat Duit Dengan Kincin Pelangi


Apa terjadi bila tahu keputusan hb aku rendah?
serius badan aku lemah sangat-sangat tak bermaya macam pagi tadi ambil darah masa masa jam 8 dan 12 tangahari sebelum tu aku cerdas jer. Dekat situ aku tahu aku tak ambil sedikit air manis dan makanan berkhasiatlah gamaknya. tapi kalau ada makan boleh tapi kenalah kawal kalau tak silapnya nanti naik hb korang dalam salah satu carta yang aku bagi kata atas tu..huhu.tak normal korang akan dapat diabetes atau Risiko utk dapat diabetes..selian tu hb rendah tu masih boleh baiki lagi deii..



Jumpa misi doc tak der apa lagi aku beri date lagi sekali untuk cucuk darah 4 kali pada 1/6 dan datang klinik desa jumpa doc pada 2/6 pula.. kata misi benda kena buat sampailah baby aku belum keluar. Yeap. akur sebab sekarang ni perjumpaan dengan doktor/ misi bukannya sebulan sekali dah...sekarang dua minggu sekali dah..

Hamil 32 Minggu 7 Bulan, cucuk ambil darah 4 Kali Pengalaman aku cucuk darah ke jari empat kali..sungguh bermakna memang ia tak sama dengan kehamilan anak pertama. Aku berharap tekanan darah aku, berat badan semua baik-baik belaka. Sungguhpun kedua ibu bapaki ada darah tinggi kencing manis jauh sudut hari harap penyakit dapat pergi jauh..jauh dari kehamilanku..kerana aku tahu setiap sakit datang akan ada kompilasi pada masa kelahiran nanti.
doakan semuanya dalam keadaan baik ya..amin.

Tiada ulasan: