Khamis, 9 April 2015

Kehamilan 26 Minggu Masuk 6 Bulan Al- Kisahnya Baby Aktif Bergerak

 As salam..

Kehamilan 26 Minggu Masuk 6 Bulan Baby Aktif Bergerak..Hai harini tugas hantar anak ke taska pula waduh..Sebelum pi santap mee goreng anak yang masih berbaki heee..campuer telur dna kicap sikti jer tapi tak campur garam pun..itu rasa dah cukup sedap sebab letak 2 ketul cili api awaduh...

Homemade cara buat jubah kembang payung ke jubah princess cut


Semenjak hujung tahun dan sehingga sekarang aku suka pedas dan menu makanan kerap sentap lauk kari dan mesti ada dalam menu untuk seminggu adalah daging. Apalah anak tekak aku ni heee..itu sahaja yang boleh terima pakai.

Aku masih suka menu manis tapi terpaksa kawal ketat sebab apa aku makan kini aku kena ambil kisah. Kalau dulu masa hamil anak pertama aku masih boleh jamu apa sahaja manis, lemak sekarang tidak lagi bila usia eningkat 30an huhu..wajib kawal kata orang bila fikir fetus dalam ini kian membesar.kata orang hamil boleh makan apa sahaja tapi agak-agaklah..jangan sampai fetus mudarat kita gak haru nanti.


Mudah Buat Jubah Pola Kembang Payung, A Cut Moden, Empire Cut


Biasanya kalau aku rasa makan terlebih manis cepat cari air kosong banyak-banyak huu..itulah satu cara untuk kawal air dalam badan atau kata nak elak kencing kotor huhuhu..makanan bergaram kena kawal jangan ikut sedap anak tekak sahaja wei..


 Kehamilan 26 Minggu Masuk 6 Bulan Baby Aktif Bergerak


Beratku timbang makin bertambah dari 52 kg ke 55kg heeee dalam masa sebulan. jururawat terkejut aku apa lagi haaa..jumpa doktor dia kata ok jer weii..biar benar kata kalau lebih 8kg penambahan dalam masa sebulan tu memeh bahaya huhu.lega ko.tapi syukur bacaan hb aku, tekanan darah semua cun.


Puas dah aku mikir apa aku makan rasa nasi kot cuma makan waktu tengahari dan malam sebelum jam 7.30 malam jer. kemudian cakap doc saya tukar minum susu kot doc kata tak ada apa kesan pun heee...aku lega jadi aku tak mkir apa-apa asal doc tak larangkan.jadi aku teruskan sahaja eh..kalau doc larang maka kata kena stop ya dak..



Sekarang ini aku cepat merasa mengah..kandungan fetus makin besar kalau ikut kalender kehamilan 26 minggu ini dha masuk 6 bulan. syukur. Makan sikit mengah selalu bertambah dua kali now tak larat.pas makan terus minum air dna bersandar dekat atas sofa sambil julur kaki. Tunggukah dalam 15 minit kalu kata nak buat kerja lain kena rest kejap.. 

Kelas Cuti Sekolah Jahit Baju Kurung Tradisional, Jahit Baju Kurung Moden, Jahit Baju Kurung Riau Pahang, Jahit Baju Melayu Seluar Dan Jahit Pelbagai Jubah A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut Dan Pelum


Kehamilan 26 Minggu Masuk 6 Bulan Baby Aktif Bergerak ia dapat kesan pada minggu ke 25 lag tapi pergerakkannya agak perlahan. Tapi untuk minggu 26 kuat sungguh rasa tendangannya itu. Entah kuak letang kuak dalam air main belom ke gapa kot terkejut kot hee..Apa alhamdulillah semua harapkan selamat nanti.


Tiada ulasan: