Jumaat, 26 September 2014

susah jahit baju atau malas punca pendapatan selalu tak ada

As salam

susah jahit baju atau malas punca pendapatan selalu tak ada...Akhir aku telah dapat apa aku cari di ceruk pekan. Alhamdulillah kini teinggal kemaskan idea suaoaya lebih meriah lagi. Itulah seni kraftangan heee..bukan pula aku katakan seni menjahit baju kurung atau jubah. 

Bila duduk rumah agak sukar untuk aku fokus pada sesuatu perkara. Aku lebih suka cabaran walaupun aku mudah bangat sakit kepala apa buat sebab minat punya pasal. Tambah seronok bila ada memberikan sedikit dokongan idea dan sokongan dalam dia eh..eh..

susah jahit baju atau malas punca pendapatan selalu tak ada..Syukurlah saat ini wang suami tidak perlu untuk usik itu cukup menggembirakan hati kecilku. Saat indah bila mampu buat simpanan sendiri dan kemahiran ada kita sedia pelajarikan itu lebih bagus.


Untuk detik indah ini aku menyeru kalian bergelar suri rumah jangan bazirkan masa cuma depan tv jaga anak carilah sumber pendapatan boleh membantu simpanan korang bertambah.kata orang kalau tak banyak sikit pun ia mampu menampung hidup anda mana tahu masa akan datang kita tak berani nak kata apakan..

Jomlah belajar menjahit atau macam aku minta kraftangan. Kedua berjalan seiring cuba lakukan minat itu perlahan-lahan insyallah saranan aku kalau korang ikut boleh datangkan wang yang lebat apa lagi dalam dunia jahitan jubah semakin hari sering mendapat sambutan hee..kalau kita malas benda tak akan membawa kita kemana-mana. Jadi  berubahlah buatlah sesuatu yang manfaat dan bernilai dalam kehidupan anda walaupun mungkin tidak pada orang lain cukup lepas diri sendiri.

Tiada ulasan: