Jumaat, 12 Disember 2014

Kelas Cuti Sekolah Jahit Baju Kurung Tradisional, Jahit Baju Kurung Moden, Jahit Baju Kurung Riau Pahang, Jahit Baju Melayu Seluar Dan Jahit Pelbagai Jubah A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut Dan Pelum

As  salam...

Ilmu menjahit jahit baju kurung tradisional, jahit baju kurung moden, jahit baju kurung riau pahang, jahit baju melayu seluar dan jahit pelbagai jubah  a cut, moden, princess cut, empire cut dan pelum."Budak mula cuti sekolah agaknya apakah perancangan terbaik selain memikirkan bercuti balik kampung atau menghabiskan masa bersama anak-anak ada kerja lain lagi ker perlu kita hadap dan fikirkan.."


 Jika saya gadis dan wanita sudah tentunya saya akan memilih mencari ilmu dan manfaat pada diri dan keluarga. Ilmu apa ya? semestinya jahit baju kurung tradisional, jahit baju kurung moden, jahit baju kurung riau pahang, jahit baju melayu seluar dan jahit pelbagai jubah  a cut, moden, princess cut, empire cut dan pelum

Tak susah mana kakak, abang adik semua peringkat boleh belajar benda boleh buat duit kalau pun bukan untuk berniaga tapi untuk buat baju sendiri atau untuk ada anak suami pun boleh tuntu ilmu sama-sama.

1)Jahit Baju Kurung Tradisional + Kain susun tepi
2) Jahit Baju Kurung Moden + Kain Kipas Belakang
3) Jahit Baju Kurung Riau/ Pahang + Kain Lipat Batik
4) Jahit Baju Melayu + Seluar5) Jahit Pelbagai Jubah (A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut      & Peplum)


 Tidak semestinya kita perlu belajar kesemua jahit baju kurung tradisional, jahit baju kurung moden, jahit baju kurung riau pahang, jahit baju melayu seluar dan jahit pelbagai jubah  a cut, moden, princess cut, empire cut dan pelum memadai kita belajar perkara asas seperti menjahit baju kurung dan baju melayu atau jubah itu cukup memadai. Kata orang bila ada basic kita tahu cara bagaimana nak ambil ukuran baju sendiri kelak baju sanak-saudara pelanggan sudah berani lakukan nanti.


Ilmu menjahit jahit baju kurung tradisional, jahit baju kurung moden, jahit baju kurung riau pahang, jahit baju melayu seluar dan jahit pelbagai jubah  a cut, moden, princess cut, empire cut dan pelum kita usahakan dna berjaya buat ia satu kepuasan diri sendiri sebab salah satu kita dapat belajar menjimatkan kos hantar tukang jahitkan. Yang lebih bagus lagi bila kita mahir kita tak perlu pening kepala nak tunggu baju lambat siap ke tidak sebab kita menjahit kita sendiri boleh budget berapa banyak mampu kita buat untuk baju sendiri.



Silap hari bulan lepas habis belajar ini makin banyaklah koleksi pakaian dalam almari anda ya. Tambah2 ikut fesyen semasa hanya guna pakai idea dari luar dan homemade sendiri sahaja ;)


...Berani langkah depan jika tidak kita masih berada pada takuk yang lama.

Dah nak pergi cari kain jap dekat jakel hiii...

Tiada ulasan: