Khamis, 13 Jun 2013

Kerja Untuk My Mr white_2

Salam..
Misi untuk menjahit langsir hampir selesai. selepas ini nak jahit cekak langsir pula weng sana..weng sini kerja tak akan habis mana ke tidaknya sekejap jeguk blog..selepas itu time bosan hadap le si mesin jahit a.k.a Mr white II. Rasa tension sangat saya suka main kejar-mengejar bersama anak di balik sofa..atau di belakang kain langsir. Syok main sorok-sorok ini. pernah mencuba?

Lepas ini mahu bikin bantal felt pula heee.. sekejap sahaja bila di tekan dengan mesin lepas itu sudah boleh masukkan fiber di dalamnya lalala.. dah lama nak buat bantal felt ini cukuplah untuk hiasan hari raya nanti hee..

Percubaan bantal felt bentuk love yang comel with abjad  I & U

Oh lupa bawah tu adalah bantal untuk di letakkan dalam kereta. Mesti ada hee.. Kelmarin suami nak beli bantal dekat Aeon section 18 Ipoh tapi Suri tolak bagai nasi mentah hee sebab dah plan nak guna kain bercorak "couple bear" ini untuk dijadikan bantal hias dalam kereta kami. Now tak perlulah risau asal kita pandai menjahit semuanya boleh berjalan dengan seiring verommmm!!! ketepi-ketepi aku nak pecut moto laju-laju ini. Ha... beginilah semangat nak jana minat dan buat baju kurung sekali :P


Next perancangan bikin baju kurung anak. Kami dah sempat menjamu mata, anak pula sudah memilih kain yang hendak dibuat baju kurungnya muahi...tahun lepas Suri sempat buatkan untuknya sepasang sahaja itu pun last minute harap tahun ini dapat buat lebih..link pola potong baju anak di sana baju raya tahun lepas sini

Perjalanan yang seterusnya butik di sini akan terus menerima tempahan tudung labuh. Syukur sebab permintaan itu ada. Sudah penat memborong kain ini heee..



Tidak sabar ingin pulang ke kampung halaman..sebab nak terima jahitan dari saudara terdekat. Cukuplah dapat dua ke tiga pasang dari dia oklah. Jika sehelai letakklah harga rm30.00 kalau lima pasang berapa meh?


Cepatlah congakkan hii..sah-sah boleh buat duit sebelum raya inikan..




Tiada ulasan: