Rabu, 22 Februari 2012

Diam Lebih Baik

Salam petang..

Benar kata orang kalau diam lebih baik. Tak puas hati nak cakap terus boleh tapi tengok keadaan.

Bila lepas cakap ingatlah sebelum berucap pada pasangan anda kena set apa yang di cakap tu bukan terapi menegangkan keadaan contoh jatuhkan talak pada pasangan anda.

Fikir baik-baik..Bicara biar kena pada tempat dan permasalahnya jangan sesekAli sebut akan hal satu itu..




Diam boleh tapi lihat pada sebab. Jika di lawan makin berapi jadinya.

Banyak kes bergaduh..perang mulut sebab salah cakap. Jadi berhati-hati dengan setiap kata-kata anda..

..tak tahu nak nulis apa cuma apa yang tersemat dalam kepala sekali lalu nak tulis entri ini. Selalu begitu hee...terus taip idea datang menderas..

5 ulasan:

akubiomed berkata...

Diam lama-lama pun tidak elok bila sudah reda kemarahan pasangan tersebut perlu duduk berbincang kekusutan yang berlaku.

Encik Anif berkata...

Nasihat ni sesuai untuk orang kebanyakkan..

Untuk ahli politik, penyanyi bahkan DJ Radio.. kalau diam boleh hilang kerjaya! :D hehe...

Zulkifle Othman berkata...

salam...
diam pun nyakit kan hati juga..
kena pula jenis yang bantah secara
diam..pelan-pelan letak racun tikus dalam makanan..he he

saya suka berterus terang..tak puas hati cakap..berbincang :)

suri berkata...

ab
jgn cakap hee dah reda baru mula bincang =)

suri berkata...

bro anif
hee blh semua blh guna..diam dah rasa ok baru ckp..tapi agak2 jgn keterlaluan bhsakan bro =)