Selasa, 16 Mac 2010

Aku dan Cacing Kerawet..

salam semua..

masa kecik -kecik anda pernah tak makan ubat cacing?? sewaktu masih kecil..masih hingusan tu lah waktu yang selalu kita lasakkan.. Masa kecik Love suka main pondok-pondok..main masak-masaklah katakan.. ha tu yang terkena jangkitan cacing terus masuk dalam badan..



Masih Love ingat lagi waktu jumpa doktor kata Love kena makan ubat cacing untuk matika parasit tu..hurm Love pun dah risau gila??nak makan ke? bukan apa yelah masa kecik Love tak suka makan ubat. Last-last nah amik ko disumbatkan ubat semacam peluru tu masukkan dalalam punggung Love..Argh..Love nangis seketika..



Pastu doktor cakap hah, adik manis lain kali jagan main kotor-kotor ye..sebab cacing suka pada budak kotor dan comot..huhu..


aha, anda ada pengalama pasal makan ubat cacing ke?kenagan yang terindah sewaktu kecil dahulu?? marilah singgahkan memori anda disini..

5 ulasan:

puteri berkata...

masa saya demam dulu
masa tu tinggal dengan nenek dekat kampung..
nenek suh minum air suam atau air yang sederhana panas
kata nenek, nanti cacing mati sebab air panas..

he.he

zuanjoe berkata...

xnak bayang... goli den. hehe

http://improveslife.blogspot.com/

Blogger puisi berkata...

biasakan yg bersih biar gak cacingan ya,hehe..salam kenal

surihati_ku berkata...

salam kenal..
terima kasih sebab datang ke mari

surihati_ku berkata...

puteri
hehehe..so skrg si cacing dah mati ke belom? huhuhu..

zuanjoe
he..yek. Love pun dah geli gamelan ni..hehee

blogger puisi
ia..kebersihan mmg kena jaga selalu..huhu