Selasa, 3 April 2012

Rindu Kereta Lama

Salam..

hampir sepuluh tahun juga kami menggunakan kereta proton keluaran pertama Malaysia. Baru hari ini ia di jual pada pembeli dengan harga rm1,800.00..

Pagi tadi sempat snap gambar dalam kereta tapi muka depan kereta hadapan tak sempat nak ambil. Kenangan manis dan pahit banyak di harung bersama proton saga saat tenat saban waktu di usung ke bengkel kereta. Mujur kami tidak berhenti di tepi jalan besar sewaktu mahu pulang ke Melaka, kuala kangsar, ke johor mahupun bercuti kemana-mana ia tidak meragam.

Kata orang kereta proton lama memang bagus kualitinya tahan lasak berbanding kereta sekarang. Tidak tahu mengapa sebab kata orang tengok juga pada pemanduannya hee..

Tunggulah akan muat naik pic nnti hee...

4 ulasan:

akubiomed berkata...

Proton ada menyediakan skim tukar dan beli. Kereta lama Proton boleh trade in untuk membeli kereta keluaran terbaru Proton.

Suri ada hajat nak ambil Proton Preve yang baru? :-)

Yas y berkata...

Sayangnya...banyak kenangan bersama abk400 tuu....nak tuka keta lain kan?

suri berkata...

ab
dah ambil bro ..depa amik murh je kata suami..

org melayu ada nak amik seribu jer..

org cina dpt gak kami seribu lapan ratus.. so deal jelah..dpt bt penghadnag hujang kat depan umh..


ha tahu sb dah pi laman web proton..

uh.kereta tu mahallah huhu..mmg nk bulan2 bwh bayar rm400 lebih jer..

suri berkata...

bro yas
mmg byk kenangan..sukar nak lepaskan tpi apa bl buat kmi tka larat nak taggung 2 buah kereta dlm masa sama...

kereta lama byk meragam area ipoh..kerja masuk ke kedai kereta dah baik pulih pun mau gak beratus2 huuu...