Rabu, 11 Januari 2012

Jemu..Mengapa Engkau Jemu

Salam..

Terima kasih sangat-sangat pada yang sudi menjegah blog yang tidak seberapa ini. Hurm.. hari ini Suri tidak membawa bekal. Tapi hajat anak tekak nak makan masakan orang lain pula. Apa deh beli lauk dan kemudian tapau makan kat pejabatlah maknanya tu heee...

Bila terbiasa beli lauk kat mak cik ni tetiba pula anak tekak mintak di hidang dengan menu yang lain pula. Suri mulalah membuat pesanan nasi goreng cina satu!

Kawan sebelah pejabat ini cakap hai..asal pulak makan tengahari dengan menu bernasi goereng ni? Suri gelak2 malu..


Alah dah selalu makan benda yang sama rasa jemulah pulak.. Dia menoleh Suri katanya ye juga hari-hari lauk yang sama menu yg sama memanglah serasa bosan. Sesekali tukar citarasa makanan or minuman tak salah hee...





Suri bisik2 jangan tukar macam2 sudahlah ye hik..hik...(tawa 2 mak dara cuba mengawal riak)


TAPI..
klu hang yang dah kwin tu rasa jemu pada pasangan dan nak cari nahas memanglah Suri tak galakkan sama sekali hee.. Bagi pandanga suri jika jemu baik kita tukar pada revolusi yang baru.

Jika masakan sama apa kata kita tukar sesekali menu yang lain dari yang lain.

Begitu juga cara penampilan kita kalau kita selalu sama je sepanjang tahu orang yang memandang pun jemu hee..silap hari kita nak poteng keje orang pun kenal yang berbaju merah belang tu seluar hitam tu mesti si Ahmad!

Jemu memang boleh kata cepat bosan ada masa buat keadaan tambah suram terutama dari segi kerjaya, jati diri..rumahtangga. Jadi carilah cara yang terbaik untuk atasi jemu anda sebelum perasaan jemu makan diri heee..

2 ulasan:

akubiomed berkata...

Sesuatu perlu dilakukan kerana institusi perkahwinan bukanlah perkara main-main ia perlu dipertahankan dan selalu mencari jalan untuk mendapatkan keharmonian.

cahaya berkata...

AB
yelah bro.klu lain2 ok lagikan klu bab kwin2 jgn main skli akad biarlah kekal..

kekadang bila baca paper byk org JAIM merumuskan makin banyak orang yang mendirikan masjid maka byk juga yang bercerai-berai huu...

moga2 d jauhkan dari kita semua.